fredag 15 december 2017

Recension: Christmas av Amanda Tartt

Titel: Christmas
Serie: Sanna
Författare: Amanda Tartt
Format: E-novell
Antal sidor: 34
Förlag: Hoi förlag
Recensionsexemplar

"Sanna vill inte fira julen ensam hemma, utan tar flykten till en exklusiv skidort. Sol och skidåkning i gnistrande snö avslutas med varma bad, goda viner och doftljus. En kväll knackar det plötsligt på dörren …"




-----------------




Det här är åttonde novellen om Sannas äventyr (länkar till recensioner av de tidigare sju novellerna finns längre ner på den här sidan.). Jag blev jätteglad när den här damp ner i inboxen för när jag läst en av novellerna är jag alltid lika nyfiken på nästa äventyr.

Den här novellen utspelar sig verkligen rätt tidsmässigt, det kan man ju se redan på titeln. Vid det här laget känner jag ju henne rätt så väl så jag blir inte alls förvånad över att hon struntar i alla traditioner och ger sig iväg. Men det som händer sen var jag inte riktigt förberedd på...

Precis som de tidigare novellerna är Christmas välskriven och underhållande. Och även om Sannas äventyr är lika erotiskt som de tidigare så finns här en ny ingrediens som inte funnits med tidigare, istället för att "bara" vara ett äventyr så handlar det här mer om nånting varaktigt. Med det sagt så är den här novellen precis lika het som de tidigare, om inte t o m hetare. 

Jag har nog redan tidigare kommenterat att det märks att det är en kvinna som skrivit de här novellerna och i Christmas blir det ännu mer tydligt, det som jag verkligen gillar är att berättelsen är välskriven och rakt på sak utan att en enda gång går över den där finfina linjen till snaskigt. Det är så här erotiska berättelser ska skrivas!

Jag tycker väldigt mycket om de här novellerna och hoppas verkligen att fler upptäcker dem! Kanske nånting att tänka på så här i julklappstider!

Tack Amanda Tartt för rec. exet!


Mina recensioner av de tidigare delarna i serien

Choklad
Champagne DP
Chevalier
Chianti
Chancery Lane
Chevy
Chockrosa





Mer info om författaren och hennes noveller finns på Amanda Tartts websida


Christmas finns att köpa hos t ex

Adlibris E-bok
Bokus E-bok



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar