onsdag 13 december 2017

Recension: Dit längtan tar en av Theréze Ingmarson

Titel: Dit längtan tar en
Författare: Theréze Ingmarson
Format: Häftad
Antal sidor: 44
Förlag: Thereze Ingmarson, egenutgiven
Recensionsexemplar

"Korta noveller om längtan efter kärlek, relationer, stugliv och natur."


-----------------------


Jag har läst två av Theréze Ingmarsons tidigare böcker och tyckt om dem så jag blev jätteglad när Dit längtan tar en dök upp här hemma.
Den här lilla boken innehåller sju korta noveller som tidigare publicerats i  Hemmets veckotidning.

Jag läser inte mycket noveller men de här passade mig perfekt. Korta, mysiga noveller med vardagliga situationer som beskrivs med värme.Min favorit är Början på något nytt där miljöbeskrivningarna gör att jag verkligen ser omgivningarna, känner dofterna och hör ljuden. 
Ett extra plus ger jag faktiskt formatet - det är perfekt storlek på boken att stoppa ner i handväskan för att ha nånting trevligt att läsa när man sitter i väntrum eller liknande.

Tack Theréze Ingmarson för rec.exet!


Mer info om författaren och hennes böcker finns på Theréze Ingmarsons websida


Dit längtan tar en finns att köpa hos t ex


Adlibris Häftad

Bokus Häftad
CDON Häftad


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar