måndag 16 juli 2018

Sammanfattning/Utvärdering vecka 28


Man ska ju inte klaga när det äntligen är varmt, men det får vara någon måtta på värmen också. Som det är nu så orkar man ju ingenting och sitter bara och svettas. Eller, om man har möjlighet som jag, sover bort ett antal timmar på dan - det här får en faktiskt att förstå meningen med "siesta". Jag tycker faktiskt synd om alla som måste jobba, å andra sidan så har nog de flesta som t ex jobbar på t ex kontor, luftkonditionering, så det är nästan lättare att vara på jobbet än hemma.Fördelen för mig är att när jag inte sover så kan jag sitta och läsa eftersom jag ändå inte orkar med något annat.


Det är nu dags att sammanfatta vecka 28.

Det som hände den veckan var

Jag läste ut 4 böcker som jag hoppas hinna recensera den här veckan

I sparvens klor, första boken, del 1/2 av Karin Söderlund Leifle
I sparvens klor, första boken, del 2/2 av Karin Söderlund Leifler
Judas: en familjetragedi av Astrid Holleeder
Brytning - en politisk spänningsroman av Monika Selahn

Jag skrev om 6 böcker (titeln är länkad till recensionen)

Cirkusflickan - Pam Jenoff 
I niqab på Stureplan - Josefin Ahlström 
Strandhotellet - Olséni & Hansen 
Nattvakten - Anna Ihrén 
99 trappsteg och dubbel rebound - Ebba Lovin 
Solo - Jesper Stein 


I brevlådan fanns 0 böcker

Jag köpte 0 böcker

Jag är helt nöjd med att jag läste ut fyra böcker, det är ju normalmängd för mig per vecka beroende på hur tjocka böckerna är. Det som jag är mer än nöjd med är antalet recensioner! Att jag lyckades skriva sex recensioner var fler än jag väntat mig och det betyder att jag snart är i kapp. Det har tagit lite tid att komma ikapp, men nu börjar det äntligen se bra ut med dem också.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar