fredag 22 januari 2021

Fem en fredag vecka 3: Liknelser

 

Idag hade jag faktiskt fått ha sovmorgon men självklart vaknade jag rätt så tidigt vilket gör att jag nu, efter att ha ätit lunch, känner ett starkt sug att ta en tupplur i soffan. Jag försöker hålla mig vaken och  passar istället på att svar på de fem frågorna i elisamatildas Fem en fredag. Temat den här veckan är

LIKNELSER

------------

1. När blir du envis som en åsna?
Jag är envis in till dumhet med det mesta och kan ibland var för envis för mitt eget bästa.

2. När satt du sist som på nålar?
I mars förra året när jag låg inlagd på sjukhus för provtagning. Jag ville bara därifrån hela tiden - det var i börja av pandemin och ingen i personalen verkade veta något om skyddsrutiner osv

3. Vad var lätt som en plätt den här veckan?
Att sköta veckohandlandet när vi ändå var inne i stan

4. Vad är som nålar i en höstack för dig?
Just nu är det pennor - i ena sekunden dräller det pennor överallt men när man väl behöver en så går det inte att hitta en enda fungerande penna

5. Hur är du smidig som ett kylskåp?
Är rak i kommunikation med andra och är nog inte alltid speciellt PK. Ka av vissa upplevas som att jg nästan är brutal och rå i och med att jag sällan lindar in mina uttalanden i bomull.
Har noll avståndsbedömning, speciellt när jag är trött, och krockar md dörrkarmar, får den dålig armen i kläm osv osv.



8 kommentarer:

  1. jag vill gärna avsluta saker, positiv envishet, jag har slutat att plocka på mig andras pennor...

    SvaraRadera
  2. Pennor har ett eget liv, precis som strumpor! Tur att man har många!
    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Ja pennor är verkligen bra på att försvinna när man behöver dom :)

    Ha en fin helg

    SvaraRadera
  4. Envishet kan vara till hjälp i många situationer, men man borde har lärt sig med åldern att kasta in handduken i tid...
    Pennor, ja. Min man samlade på sig en massa pennor som han har ställt i tre olika behållare på köksbordet. Problemet är bara att man ju aldrig använder pennor nåt mer. Så alla är intorkade...

    SvaraRadera
  5. Jeg hadde også en enkel handletur. God helg!

    SvaraRadera
  6. Pennor försvann när jag jobbade. Numera finns de hemma hos mig ;)

    SvaraRadera
  7. det är svårt att vara rak i kommunikationen med andra. somliga tål inte raka rör. jag försöker tänka mig för

    SvaraRadera
  8. Ja pennor kan man gödsla med, de försvinner hela tiden. Jag är också brutalt ärlig ibland, typiskt finnar, sen kan jag bli förskräckt i efterhand, alla förstår kanske inte utan tycker man är förfärlig. Envishet är oftast en bra egenskap om den inte går över i dumdristighet

    SvaraRadera