söndag 15 december 2013

jagmigmitt.com

jagmigmitt.com av Göran Andreasson

"Pythagoras o jag i Amerika
Kollegiala hänsyn
Psykelsemester
Y toyota is fantast
Me-a fucksesss story
Murarefysik
Madamens polacker och jag
Räfven
Kapten Marshall flyger aldrig på morronen
Dieseldoping
Stavgång vs morsamormor
Angående vad som kan hävdas vara sant
Goodnight and goodluck
Är vi inte alla faranger
Flanellograftantjäveln
Påse pengar
En etnologs tillkortakommanden
K.m.o.s"


-------------------------------------------------

Boken består av ett antal "brev" av olika längd, både korta och långa och med lite olika teman. Det är trevliga små berättelser och jag tyckte att de fungerade bäst att läsa ett par åt gången lite då och då.

Jag är läser i vanliga fall inte noveller, vilket de här breven liknar, för att den formen inte riktigt passar mig, jag vill ha mer, en mer komplett berättelse, men de här fungerade för mig när jag läste lite då och då. Det som lite smått irriterade mig var faktiskt de flesta rubrikerna på de olika delarna/"breven", den enda rubriken som jag tyckte var bra och träffande var Psykelsemester som ju faktiskt verkligen passade till just den berättelsen.
Eftersom jag tycker att "breven" är oerhört lika varandra språkligt och uttrycksmässigt sett så känner jag att det kanske hade varit bättre att skriva berättelserna som rena noveller istället för i brevform.

Tack Göran Andreasson/Mammaskeppet music and books för rec.exet!

jagmigmitt.com finns att köpa hos t ex

Adlibris
Bokus
CDON
Mammaskeppet








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar