söndag 22 december 2013

Julstress

En av de saker jag inte gillar med storhelger som jul, påsk osv är att det är så många "måsten" som kommer i vägen för det man egentligen vill hålla på med. Även om min man och jag gjort vårt bästa för att minimera alla "måsten" så är det ändå en hel del som ska göras på relativt kort tid. Och detta betyder att jag inte har lika mycket tid som vanligt för läsning och bloggande...så istället för att stressa med alla julmåsten så blir jag stressad av att inte kunna ägna mig helhjärtat åt läsandet. Men nöden har ingen lag så igår och idag har jag lyckats få till lite lästid ändå - jag kunde sitta och läsa medans jag höll ett öga på kokningen av kålrötterna och  på att lådorna i ugnen inte brändes. Fast jag  lyckades faktiskt bränna en hel kastrull med kålrötter. Men tid för bloggande har det däremot varit sämre med...

Nu ser jag fram emot julafton - så länge jag minns har julafton alltid betytt en massa läsning i min familj. Först åt man middag, sen kom jultomten och sen kunde man sätta sig i lugn och ro och börja läsa julklappsböckerna. Det gjorde hela min familj så länge jag bodde hemma och den traditionen har jag sen fortsatt i eget hem.



1 kommentar:

  1. Låter som en jättehärlig julaftonstradition, önskar jag också kunde göra så. Vi ska till sambons pappa och det tar lite drygt 1,5 timme att köra så sena julaftonskvällen tillbringar vi i bilen :(

    Det där med julstress är verkligen synd att man måste ha, det förtar en del av stämningen.

    SvaraRadera