torsdag 25 september 2014

Countdown Survey



Jag blev taggad av C.M.R. Nilsson att göra den här enkäten och nu är det dags. Tyvärr tror jag svaren nog blir en liten besvikelse

10 - Books already released on your wishlist

Den här är svår i o m att jag inte har en önskelista - jag vill ju ha alla böcker!

1. Gökens rop av Robert Galbraith
2. New Yorks gudar av Lindsay Faye
3. Mary Jones historia av Elin Boardy
4. Plommonträdet av Ellen Marie Wiseman
5. Själlös av Gail Carriger
6. Evighetens rand av Ken Follett
7. Mörk ängel av Laini Taylor
8. Min pappa Ann-Christine av Ester Roxberg
9. Barnbruden av Anna Laestadius Larsson
10. Stormfågel (Rosornas krig del 1) av Conn Iggulden

9 - Favourite Covers












8 - Not yet released books you can't wait for

Problem med den här frågan också i o m att jag inte har någon önskelista. Och vid årsskiftet lovade jag mig själv att i år inte hålla på och kika i förlagens kataloger och faktiskt så har jag lyckats hålla det löftet ganska bra. Men det betyder också att jag inte har en aning om vad som är "på gång"

1. Blod & stjärnstoft av Laini Taylor
2. 80 dagar vit av Vina Jackson (som jag inte ens vet OM den kommer...)
3. En skärva hopp av Göran Redin
4. Hallonbergen av Tommy Deogan
5. Vid Grand Central Station där satt jag och grät av Elizabeth Smart
6. ?
7.?
8. ?
Kunde faktiskt inte komma på fler just nu

7 - Auto-buy Authors
1. Jan Mårtenson
2. Herman Lindqvist


6 - Book Boyfriends/Girlfriends


En fråga som  jag inte kan svara på - har inget namnminne överhuvudtaget


5 - Books you recommend the most

1. Shantaram av Gregory David Roberts
2. I trygghetsnarkomanernas land av David Eberhard
3. Missionären i Lekebruk av Tomas Eriksson
4. Till min bror av Anna Frise Rapp
5. Piaf av Simone Berteaut

4 - Books you thought you'd like but didn't

1. Steglitsan av Donna Tartt
2. Vi ses i morgon av Tore Renberg
3. Morsarvet av Christina Granbom
4. Sommarbruden av Marita Conlon - MacKenna

3 - Books that made you cry

1. Curious Lives av Richard Bach
2. Tisdagarna med Morrie av Mitch Albom
3. Till min bror av Anna Frise Rapp

2 - Books you never plan on reading

Jag har nog inga specifika böcker som jag absolut inte kan tänka mig att läsa, snarare finns det författare vars böcker jag helst inte läser. Men inte ens det är hugget i sten...under gynnsamma förhållanden kan det hända att även en sådan bok fastnar i min hand.

1 - Favourite Genre at the moment

Har nog ingen favoritgenre just nu utan blandar hejvilt som vanligt...



Och jag skickar enkäten vidare till

Bokföring enligt Monika
Annas Bokbord
















2 kommentarer:

  1. Oj, tack :) Det kommer nog att ta lite tid, men så småningom så :)

    SvaraRadera
  2. Kul att läsa dina svar :) Ink är ett så fantastiskt snyggt omslag.

    SvaraRadera