tisdag 23 september 2014

Lust

Titel: Lust
Författare: Åsa Schwarz
Format: pocket
Antal sidor: 282
Förlag: HOI förlag

"Sara blir antagen hos Sveriges största förlag och går från okänd till bästsäljande författare på osannolikt kort tid. I turbulensen dras hon ofrivilligt in i ett triangeldrama med sin förläggare Anders. Svartsjukan som river i henne blir bränsle till det nya manuset. När olycka efter olycka inträffar i Anders familj börjar en oroskänsla gry i Sara. Är det en slump eller blir hennes grymma texter verklighet?"


---------------------------------

Den här boken vann jag på en utlottning på Facebook, annars hade jag nog inte läst den eftersom jag tyckte att baksidestexten tydde på en genre som inte riktigt är något jag är jättesugen på, dvs chick-lit.

Men det var nog tur att att jag vann den för Lust visade sig vara lite mer än "bara" chick-lit. Även om jag tyckte att boken var lite seg att komma igång med så vaknade nyfikenheten så fort de lite mer "mystiska" inslagen började dyka upp.

Jag är inte heller mycket för skräck egentligen eftersom jag har en skenande fantasi som orsakar lite för mycket rysningar och sömnlöshet om jag läser något alltför skrämmande på kvällskvisten, men Schwarz bok var precis lagom spännande, inte så mycket skräck att jag inte klarar av att somna men tillräckligt för att jag ska tycka att det är spännande och för att jag ska vända bld efter blad och läsa vidare för att få reda på vad som kommer att hända.

En lite rolig detalj är hur den fysiska boken Lust, som jag läser, och berättelsen i Lust på något sätt går in i varandra....

Lust har också gett mig "lust" att läsa mer av Åsa Schwarz, så jag ska nog ta och leta rätt på och läsa hennes tidigare böcker också.

Mer om Åsa Schwarz och hennes böcker kan du läsa på hennes blog

Den 22 september släpper Åsa Schwarz sin debutroman, Lilith i kedjor, gratis på nätet. Läs mer om det här.

Lust finns att köpa hos t ex

Adlibris
Bokus
CDON








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar