torsdag 18 februari 2021

Helgfrågan vecka 7

Först middag och sen ett par timmar i soffan framför tv:n gör verkligen susen så nu känner jag mig riktigt "fit for fight" igen och har börjat längta efter en stor mugg med te. Men först är det dags att svara på Mias Helgfråga

Vilken bok önskar du dig i födelsepresent?

Bonusfråga: Brukar du fira din födelsedag?

---------------

Jag brukar faktiskt inte önska mig böcker i födelsedagspresent, böcker vill jag välja och köpa själv. Det har hänt någon gång att maken fått en lista eller  namnet på en speciell bok som jag vill ha och då köper han det jag vill ha. De gånger jag önskar något speciellt till födelsedag så är det något annat, t ex keramik, konstglas el liknande.

Nej, vi firar inte födelsedagar om man inte räknar vår lilla födelsedagstradition som firande. Den som fyller år bestämmer vad vi ska äta till middag och den andra lagar den maten.

8 kommentarer:

  1. Det var en fin liten födelsedagstradition tycker jag. :)

    SvaraRadera
  2. lite fika med nära vill jag ha men böcker köper jag helst själv.

    SvaraRadera
  3. Låter som en lagom tradition. Inte dum alls. Brukar inte fira så mycket men lite extra god mat brukar det bli iaf.

    SvaraRadera
  4. Jag håller med Åsa. Det var en fin tradition. (Under förutsättning att den andra klarar av att laga den önskade maten.)

    SvaraRadera
  5. jag vill helst inte lags mat på min egen födelsedag. ibland går vi ut och äter om vi är i närheten av någon restaurang.

    SvaraRadera
  6. Den firandetraditionen skulle duga bra även för mig, att slippa laga mat på sin egna födelsedag.

    SvaraRadera
  7. Jag ska åka till barnen i helgen och de ska laga trerätters till mig

    SvaraRadera
  8. Den traditionen har vi också. Om vi inte går ut och äter

    SvaraRadera