söndag 28 februari 2021

Läsplanering vecka 9

 Nu blir det fullt ös, medvetslös igen  för nu blir det fullt upp under veckorna igen. Vecka 9 ska vi först och främst iväg för att prova ut och beställa en elrullstol åt mig  (och det ska var en med alla möjliga "tillbehör"). Jag har hittills suttit 15 år i rullstol och när jag nämnde för kommunens arbetsterapeut att det började bli dags för en elrullstol för mig så konstaterade hon bara "Du behöver ingen elrullstol, tycker jag, det finns säkert andra möjligheter. Jag är den första instansen som ska bedöma om du ska ha eller inte ha en!". Då bestämde vi oss för att köpa en själva för då får vi vad vi vill ha med alla de funktioner vi anser oss behöva och är inte beroende av kommunens välvilja och deras regler. När vi ändå är i Uppsala så tänkte vi besökaen trädgårdsbutik för det börjar bli dags att förgro  en del grönsaker och blommor vi ska ha. Utöver de besökena så borde jag göra ett besök på banken nu när vi själv övertagit det som återstår av arvsskiftet från begravningsjuristen. Det är alltså lite tveksam hur mycket jag hinner läsa och skriva den här veckan men jag gör planeringen som vanligt så får vi väl se hur resultatet sen ser ut

Det jag tänkt läsa är

Örådet av Jakob Sverker







Rovhjärta av Ulrika Rolfsdotter











Utloggad av Lilly Emme











Se dig aldrig om av Michel Bussi












Vad ska du läsa under kommande vecka?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar