onsdag 4 september 2013

Dold agenda

Dold agenda av Elisabeth Akteus Rex

"Emelie Törnqvist är en ung, ensamstående mamma som kämpar med att försöka kombinera hemmalivet i Örebro med karriären i Stockholm, samtidigt som hon brottas med svåra minnen från det förflutna och en ansträngd relation till sitt ex.
När det dyker upp en serievåldtäktsman i hennes hemstad som lämnar polisen lamslagen, samtidigt som tullen i Stockhom hopas kunna spränga en internationell knarkliga, hamnar Emelie Törnqvist i hetluften utan att hon anar det. Hon blir plötsligt en nyckelperson som kommer att spela en avgörande roll, men händelserna tvingar henne också att möta sina demoner."

-----------------------------------------

Jag kommer lätt in i handlingen och kan börja lära känna Emelie lite. Boken är väldigt lättläst och läsandet flyter på bra, men jag tror faktiskt inte  att jag riktigt tillhör målgruppen för den här boken. Den är lite för mycket åt chick-lit-hållet, som ju inte riktigt är min "cup of tea".  Jag upplever den inte som särskilt spännande, däremot är Dold agenda trevlig läsning. Men, jag retar mig oerhört på den utseendefixering som finns i boken även om den kanske bara är en spegling av dagens samhälle där ju utseendet blivit viktigare och viktigare. Emelie är en trevlig tjej, men kanske inte riktigt tillräckligt tuff för min smak - jag är nog mer åt Modesty Blaise-hållet *ler*. Dold agenda är Elisabeth Akteus Rex debutroman  och i  bokhyllan väntar  hennes senaste bok, Naken sanning, som jag ska sätta igång att läsa nu så får vi se om Emelie kanske tuffar till sig efter sina upplevelser i Dold agenda.
Trots mina invändningar så tycker jag ändå att Dold agenda är trevlig läsning, som fungerar bra som "mellanbok" för mig.

Tack Hoi Förlag för rec.exet!

Dold Agenda finns at köpa hos t ex





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar