lördag 15 november 2014

Konst

Jag har för första gången på länge tillbringat ett par dagar då jag nästan inte läst nånting alls. Min man och jag har nämligen varit och hälsat på en vän, som är konstnär, i Göteborg, och då blir det inte mycket läst. Men på ett sätt finns det lite bokanknytning även med detta besök, trots att det mest då handlade om konst. Vår vän har nämligen fått den stora äran att presenteras i en internationell konstbok som ska utkomma här vid årsskiftet och jag ska få ett ex så småningom att recensera här på bloggen.



Hon jobbar just nu mest med brons och det som syns här på bilden är formar till kommande bronser


Här är en bild på några mosaiker hon gjort.Kanske är det för att jag är så van vid hennes underbara bronser som jag den här gången glömde bort att fotografera några av dem. Men är  man intresserad så finns det bilder  på hennes hemsida www.merlin.se . En av mina favoriter är Pas de deux http://sculptures.merlin.se/artworks/br029.htm Merlin har också nyligen börjat jobba i sten och jag är väldigt förväntansfull inför vad hon kommer att lyckas med, med det materialet. Och jag ser också fram emot att få recensera konstboken här när den väl kommer ut.



1 kommentar:

  1. Å, dette ser lekkert ut! Så spennende med kunstbok. Jeg elsker å sitte å se i kunstbøker. Det ble et par nye nå, da jeg var i Italia sist uke..

    SvaraRadera