onsdag 7 december 2016

Månadssammanställning - November 2016




Månadssammanfattning - November 2016

Antal lästa böcker:13
Antal lästa noveller: 0
Antal häften: 0
Totalt antal sidor: 4087
Inbundet: 10
Kartonnage:1
Danskt band: 0
Häftad: 0
Storpocket: 0
Pocket: 2
Excess: 0
E-bok: 0
Lästa rec.ex: 11
Lästa hyllvärmare: 1
Köpt: 0
Fått: 7
Månadens spänningsroman/deckare/thriller: De fångade av Karin Slaughter
Månadens bästa bok: Julia av Otto de Kat

Böckerna jag läst i november är

När drömmen slår in - Sofia Fritzson
Spionen - Paulo Coelho
Öden och sanningar - Miroslav Popovic
Äventyr för ensamma hjärtan: Destination Thailand - Katy Colins
Arktis: Liv i  en värld av is och snö - Felix Heintzenberg & Ole Jørgen Liodden 
Svarta korpar över Villette - Ingrid Hedström 
De fångade - Karin Slaughter 
En sång för de döda - Stuart MacBride 
Julia - Otto de Kat 
Morden på Mangle Street - M.R.G. Kasasian 
En mörderska bland oss - Hannah Kent 
Nujeen: Flykten från krigets Syrien i rullstol - Nujeen Mustafa/Christine Lamb 
Tillbaka till Berlin - Emanuel Litvinoff 




Jämfört med tidigare så är jag väldigt sen med månadssammanställningen. Till viss del beror det nog på att jag ligger efter med recensioner och lite annat och då har månadssammanställningen fått vänta. Några av recensionerna till novemberböckerna är inte ute än, men jag får bara fylla på vartefter jag får ut dem.

Jag är faktiskt också jättenöjd med blandningen under november. Och jag är också nöjd med antalet lästa böcker i november. Som vanligt så är jag inte helt nöjd med att jag bara läste en hyllvärmare, men bättre det än ingenting, jag får bara försöka bli bättre med att ta itu med hyllvärmarna.


Det ska bli väldigt intressant att se hur det går med läsningen under december. Fram till jul kan det ju bli lite si och så med lästid i o m att det är mycket annat som ska göras, t ex julhandla, laga julmat osv osv, sen under julhelgen och mellandagarna lär det bli mycket läsande. Det lär bli dagar då vi i princip inte gör nånting annat än läser och ev tittar lite på TV. 










2 kommentarer:

  1. Det ser ut som du haft en bra läsmånad. Har inte läst någon av böckerna i din lista.

    SvaraRadera
  2. En mörderska bland oss köpte jag på bokrean (tror jag) och jag är egentligen riktigt sugen på att läsa den. Ändå har det inte blivit gjort.

    SvaraRadera