onsdag 22 april 2020

Recension: Brister av Alexandra Thomas

Titel: Brister
Författare: Alexandra Thomas
Format: Danskt band
Antal sidor: 284
Förlag: Visto förlag
Recensionsexemplar

"Det är vinter i Göteborg och Sofias man har lämnat henne för en annan. Sofia söker stabilitet genom hårt arbete och i kollegan K-M, som hon startat företaget Management and Mind med. Driven och smart utnyttjar K-M Sofias begåvning och anställer ytterligare två personer till företaget.
När omvärlden, och ett stort uppdrag, trycker på gör historien sig påmind. K-M blir alltmer oberäknelig. Vem är han egentligen?

--------------


Jag fick en förfrågan från författaren om jag ville läsa hennes bok och eftersom jag just då hade en liten lucka i schemat så tackade jag ja.

Berättelsen utspelar sig i Göteborg, en stad som jag visserligen besökte minst en gång om året under en lång tid, men som jag ändå inte är speciellt bekant med. För göteborgare är det nog trevligt att få läsa en bok där handlingen utspelar sig där man bor och där man kanske känner igen sig i miljöbeskrivningarna.

I baksidestexten står det att det här är en spänningsroman men jag tycker att tempot är så pass långsamt och att det inte finns tillräckligt med spännig för att boken ska hamna i den kategorin. Snarare tycker jag att den är närmare en relationsroman med en del svärta. Ja, K-M är obehaglig och man blir nyfiken på varför han gör som han gör, men mer spännande än så blir det inte.

Författaren Alexandra Thomas är legitimerad psykolog och arbetar som ledarutvecklare, chef och skribent och det märks att hon skriver om sådant hon känner till ordentligt.

Tack Alexandra Thomas för rec.exet!

Brister finns att köpa hos t ex

Adlibris Danskt band/E-bok
Bokus Danskt band/E-bok
CDON Danskt band




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar