tisdag 21 april 2020

Recension: Fattig student - 20 veckomenyer under 250 kronort av Karen Elene Thorsen

Titel: Fattig student - 20 veckomenyer under 250 kronor
Originaltitel: Fattig student- 20 ukemenyer  for under 250 kroner
Författare: Karen Elene Thorsen
Översättning: Sandra Medin
Format: Kartonnage
Antal sidor: 180
Förlag: Strawberry förlag
Recensionsexemplar

"I denna användbara kokbok hittar du 20 av de bästa veckomenyerna från den norska instagramsuccén @fattig.student. Alla menyerna kostar under 250 kronor och innehåller allt du behöver för en balanserad kost. Det finns även inköpslistor med billiga basvaror, tips för att undvika matsvinn och massor av annat för dig som vill var både ekonomisk och äta bra mat."

--------------
Jag är väldigt svag för kokböcker och gillar att bläddra i kokböcker, kika på fina bilder på mat  och läsa recept på mat som man direkt blir sugen på.

Jag brukar oftast försöka hinna laga något av recepten i kokboken jag läser, men den här gången var det omöjligt att få in det momentet men jag har faktiskt redan valt ur vilket recept jag kommer att prova först när det väl blir dags

KRYDDIG MOROTSSOPPA


Den här kokboken har vackra bilder som får i alla fall mig att bli riktigt sugen på att prova recepten. Något jag verkligen uppskattar är att författaren också lyckats få med hur man kan använda "svåra", dvs ingredienser som annars många inte riktigt vet hur man ska införliva i vanlig matlagning. Det är också väldigt bra med andra spartips, förslag på basvaror att ha i skafferiet osv osv.  Recepten är lätta att följa och det är väldigt bra att man sen beskriver hela arbetsgången så att även den som inte är van vid matlagning lätt kan ta till sig hur man lagar maten.

Titeln är "Fattig student" är lite missvisande för den här kokboken är inte bara för studenter utan alla som vill laga bra, näringsriktig mat för en billig peng. Jag tyckte väldigt mycket om den här kokboken och det är ganska många recept som jag kommer att prova så småningom. Ger Fattig student mina varmaste rekommendationer!



Författarens Instagramkonto: @fattig.student

Fattig student finns att köpa hos t ex

Adlibris Kartonnage
Bokus Kartonnage
CDON Kartonnage


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar