tisdag 21 april 2020

Tisdagstrion vecka 17: Favoriter från de tre författare jag äger flest böcker av


Dags för Tisdagstrion som anordnas av Ugglan & boken. Temat idag är

FAVORITER FRÅN DE TRE FÖRFATTARE JAG ÄGER FLEST BÖCKER AV

--------------

Det här blev lite svårt eftersom jag inte alltid behåller ens alla böcker av favoritförfattarna, utan ger dem vidare till släkt och vänner. Men jag väljer tre favoritförfattare och de har jag nog eller i alla fall har haft flest böcker av. Böckerna är listade utan inbördes ordning och titeln är länkad till recensionen.



1. Den sista änkan av Karin Slaughter
Slaughters böcker har jag hittills läst vartefter de kommit ut så jag tror faktiskt att jag läst alla som hittills utkommit på svenska.










2. Mord i blått av Jan Mårtenson
Mårtensons Homanserie läser jag inte i ordning utan det blir en lite då och då. Jag har alltid någon oläst i bokhyllan tillsammans med x antal lästa.

3. Pärlsystern av Lucinda Riley
Den här serien har jag följt ända från början och har alla böckerna kvar i bokhyllan. Utöver det har jag också läst de fristående böckerna vartefter de kommit och alla finns kvar i bokhyllan.

14 kommentarer:

  1. Tror Skuggsystern är min favorit! :)

    SvaraRadera
  2. Lucinda Riley är den enda jag inte har läst något av i din trio. Jag vet inte riktigt om de böckerna är för mig. Får se om jag provar någon gång.

    SvaraRadera
  3. Karin Slaughters böcker är jag lite nyfiken på.

    SvaraRadera
  4. har läst en bok av Karin Slaughter men ingen av varken Mårtenson eller Riley

    SvaraRadera
  5. Har läst alla dina författare och Mårtenson och Riley gillar jag verkligen jättemycket. Läser inte heller Homan-deckarna i ordning.

    SvaraRadera
  6. En Homandeckare har jag faktiskt läst för länge sedan.

    SvaraRadera
  7. Lucinda Rileys böcker vill jag läsa.

    SvaraRadera
  8. Jag har läst några böcker av Karin Slaughter och var inte så förtjust i henne. Av systrarna-serien har jag läst första och kommer nog fortsätta med de andra också.

    SvaraRadera
  9. Karin Slaughter har jag lst en del böcker av och gillat dem. Har en oläst bok av Lucinda Riley. jan MÅrtenson har jag inte läst något av.

    SvaraRadera
  10. Inte läst något av dessa författare. Tack för tipsen!

    SvaraRadera
  11. Slaughter skulle jag vilja läsa!

    SvaraRadera
  12. Kanske läst Mårtenson, för länge sen??? Riley gillas av många, tror jag mig ha förstått.

    SvaraRadera
  13. Oj, inte läst något av dessa tre författare. Tack för tips!

    SvaraRadera