torsdag 24 september 2020

Helgfrågan vecka 39

 


Det ser ut som att vi fått ännu ett "husdjur" på tomten, en igelkott, och det är jag verkligen glad för. Vi har sedan tidigare en padda som bor i vedbon och så har vi våra återkommande fåglar (t ex familjer med fasaner, skator osv) så maken har nu fullt upp med att mata sina skyddslingar. 
Eftersom det är torsdag och jag redan hunnit med  kvällsvilan så är det dags att svara på Mias Helgfråga

Är det någon bok som går före i kön i din tbr? (tbr=to be read) 
Bonusfråga: Finns det någon bok du vill köpa p.g.a omslaget?

----------------

Ojoj, det var inga lätta frågor att besvara.

Det är många böcker som jag helst skulle vilja sätt igång med direkt, men den som jag definitivt kommer att läsa så snart som möjligt är 


Månsystern av Lucinda Riley

Egentligen köper jag nog rätt så sällan böcker baserade på omslaget förutom att jag avsiktligt håller mig borta från böcker med rent ut sagt fula omslag.



10 kommentarer:

  1. samma här, fula omslag vill jag inte ha i min bokhylla.

    SvaraRadera
  2. Läste Månsystern alldeles nyss och den var helt fantastisk.

    SvaraRadera
  3. Nej, jag köper inte heller böcker utgående från omslag.

    SvaraRadera
  4. Fast vem vet vilka godbitar som skulle kunna gömma sig bakom ett fult omslag, och vilka trista böcker som har fått ett lockande omslag ;)

    SvaraRadera
  5. Det där med omslag kontra boken är intressant. Läst Modianos nya bok och det omslaget är inte kul, faktiskt nästan fult, men boken är bra. Inte köpt boken då jag sällan köper böcker, särskilt inte med utgångspunkt från omslag.

    SvaraRadera
  6. nej för det mesta köper en välböcker beroende på innehållet. men fina omslag frestar

    SvaraRadera
  7. Jag tror (är ganska säker på) att det finns mängder av fula böcker i min hylla. Det gör inget. Jag ser ändå inte omslaget, bara ryggen 🙂

    SvaraRadera
  8. Direkt fula omslag är svårt... Det blir som ett motstånd mot att ens läsa en sån bok!

    SvaraRadera
  9. Det finns massa både fula och intetsägande omslag.

    SvaraRadera
  10. Kul det skulle vara att få veta vilka bokomslag folk i allmänhet anser är fula. ;)

    SvaraRadera