torsdag 16 november 2023

Helgfrågan v 46


Just nu är jag helt enkelt genomfrusen. Jag duschad och låg sen under en varm pläd och vilade ett par timmar så när jag sen klev ut i den normala rumstemperaturen så känns den väldigt kall, trots att vi har ca 22 grader inne hemma hos oss. Då är det bäst att aktivera sig så man inte tänker så mycket på temperaturen och som tur är kan jag då svara på Mias Helgfråga den här veckan som lyder

Släpper du någonsin böcker som du inte tycker om att läsa eller kämpar du igenom dem?

Är det ett rec.ex så läser igenom boken helt om det inte är något alldeles horribelt, t ex så mycket språkfel att det inte går att förstå vad författaren vill säga), är det en egen så lägger jag bort boken.





 

9 kommentarer:

  1. rec ex läses förstås. men numera kan jag annars lägga bort böcker jag inte tycker om. men jag gör ärliga försök först

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samma för mig, egmna böcker har jag inga problem med att lägga bort. Å andra sidan händer det ganska sällan i och med att jag är noggrannare vid valet när jag köper böcker.

      Radera
  2. Jag fick en gång ett recensionsex som var något av det värsta jag sett. Ingen handling och ett uselt språk. Tack och lov var den väldigt tunn, så jag läste igenom den ändå. Den var så dålig att jag mådde fysiskt illa när jag läste, så jag var tvungen att lägga ifrån mig den ett antal gånger.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har också fått såna och har i alla fall en gång varit tvungen att säga att jag inte kan recensera boken för att recensionen skulle bli så negativ att det inte skulle gagna någon.

      Radera
  3. 22 grader! Det kan vi bara drömma om här hemma i vårt gamla hus :).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, stackars dig! Vi bor i ett så tätt husvatt det är inga problem att ens höja temperaturen till 25 utan problem.

      Radera
  4. 22 grader! Det kan vi bara drömma om här hemma i vårt gamla otäta hus :)

    SvaraRadera
  5. Ja, rec.ex. känner man nån slags plikt att läsa igenom helt. Fast numera är det inte så mycket rec.ex., och har själv också blivit restriktiv att tacka ja till sådana om tillfälle dyker upp. Ganska skönt faktiskt. :)

    SvaraRadera
  6. Kul att se att du är tillbaka igen. Ibland har jag hoppat rec.ex också .

    SvaraRadera