tisdag 7 november 2023

Tisdagstrion vecka 45: Mansnamn i boktiteln


 Jag hittar undan för undan tillbaka till de veckoaktiviteter jag deltog i tidigare och som jag nu har tänkt att fortsätta med. Ett av dem är Tisdagstrion som anordnas av Ugglan&boken. 

Temat den här veckan är MANSNAMN I BOKTITELN

Ja, 3 titlar borde jag ju komma på...

Titeln är länkad till recensionen och där finns mer info om boken



Broder Jakob








Fifty shades of Frej av Frej Larsson & Jakob Nilsson








Huset som Joel ärvde av Karin Jarl Nydén

16 kommentarer:

  1. inte så lätt hitta män, nya titlar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med, det var inte helt lätt att hitta mansnamn

      Radera
  2. Emelie Schepp skulle jag vilja prova!

    SvaraRadera
    Svar
    1. De böckerna är ganska bra.

      Radera
  3. Svar
    1. Två av rem är nog ganska udda och de kanske inte tillhör din genre

      Radera
  4. Det verkar finnas en hel del böcker med mansnamn. Dessa har jag aldrig sett tidigare. Tack för tips!

    SvaraRadera
  5. har inte läst någon av dina titlar. Schepp känner jag igen och har länge tänkt läsa något av

    SvaraRadera
    Svar
    1. Schepps serie är ganska bra!

      Radera
  6. Emelie Schepps böcker vill jag läsa.

    SvaraRadera
  7. Fifty shades of Frej blir jag mycket nyfiken på! /Bokologen.se

    SvaraRadera
  8. Har bara läst Broder Jakob (eller läste jag ut den?). De andra två kände jag inte till.

    SvaraRadera
  9. Fifty shades of Frej var en fyndig titel, men jag tror inte att jag vill läsa den.

    SvaraRadera
  10. Jag har inte läst någon av dessa, men Broder Jakob kanske jag kommer till så småningom.

    SvaraRadera