söndag 7 januari 2024

En smakebit på söndagen: Bakom stängda dörrar

 


Idag har jag tänkt mig att ta det lugnt i möjligaste mån, men eftersom det är söndag så börjar dagen med Astridtreses En smakebit på söndagen. Det går ut på att man ska bjuda på en smakbit (utan spoilers) från boken man läser

Min smakbit kommer från sidan 25 i Bakom stängda dörrar av B.A, Paris (titeln är länkad tillförlagets sida där det finns mer info om boken)

"Mitt liv blev perfekt för ett och ett halvt år sedan, den dagen då Jack dansade med Millie i parken. En del av det jag berättade för Esther var sant - jag hade sett Jack i parken söndagen innan men inte trott att han skulle bli intresserad av någon som jag. För det första var han enastående snygg och på den tiden såg jag inte lika bra ut som jag gör nu. Och så var det Millie.                                                                    Ibland berättade jag för mina pojkvänner om henne från början, men ibland - om jag tyckte väldigt mycket om dem - sade jag att jag hade en lillasyster som gick på internatskola, men sade inte  hon hade Downs syndrom, förrän förhållandet hade pågått i några veckor."


 



10 kommentarer:

  1. tack för intressant smakbit,blir nyfiken

    SvaraRadera
  2. Denna har jag i hyllan, oläst.

    SvaraRadera
  3. Tycker jag känner igen författarnamnet, men osäker på om jag läst något. Känner igen slutet på meningen, det är inte alltid man avslöjar sådant innan man vet om personen har fördomar...

    SvaraRadera
  4. Jag skulle nog inte heller berätta om min bror det första jag gjorde. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  5. Tror att jag läste en annan av den författaren till en bokcirkel men tyckte den var lite sådär.

    SvaraRadera
  6. Tack för smakbiten! Känner igen författaren och boken men har inte läst något av hen.

    SvaraRadera