tisdag 9 januari 2024

Tisdagstrion vecka 2: Böcker jag planerar att läsa under 2024

 


Det är vinter igen och det har varit ordentligt kallt här hos oss. Härligt nog så har den värsta kölden nu släppt sitt grepp , men å andra sidan så är det inte så välkommet med slaskväder heller. Nu är det i alla fall dags för årets första Tisdagstrio, som anordnas av Ugglan och boken. Dagen tema är

BÖCKER JAG PLANERAR ATT LÄSA 2024

Jag har så många olästa böcker i bokhyllorna att jag lär behöva det här året och säkert nästa år också för att läsa alla. Det svåra är nog att välja bara tre.Men här kommer några som jag är väldigt sugen på. Titeln är länkad till förlagets sida där det finns mer info om boken.

Roskoden av Kat Quinn
Ryska dockor av Martha Hall Kelly












Sockerormen av Karin Smirnoff


12 kommentarer:

  1. läst annat av Smirnoff

    SvaraRadera
  2. Sockerormen har jag valt bort, Maken har läst den och säger att jag inte skulle gilla den p g a en massa grymheter och han har förmodligen rätt.

    SvaraRadera
  3. Det är svårt att missa Smirnoffs böcker, men läst dem har jag inte.

    SvaraRadera
  4. Sockerormen har jag funderat på att läsa. Men en massa grymheter, jag vet inte jag.

    SvaraRadera
  5. Känner inte till dina böcker jätteväl. Tack för tipsen.

    SvaraRadera
  6. Roskoden har jag läst och gillat. Har faktiskt uppskattat alla Kate Quinnböcker jag läst.

    SvaraRadera
  7. Sockerormen har jag läst. Mycket bra, men jobbig att läsa.

    SvaraRadera
  8. Roskoden har jag med här hemma, den ska jag nog läsa med.

    SvaraRadera
  9. Har inte läst någon av dina men är nyfiken på alla tre.

    SvaraRadera
  10. Ryska dockor tyckte jag om. Martha Hall Kelly är en intressant författare.

    SvaraRadera
  11. Sockerormen vill jag också läsa - tror den är bra, men ganska otäck.

    SvaraRadera
  12. Fröken Christina10 januari 2024 kl. 21:29

    Känner igen författarna men inte böckerna. Jag hoppas de är bra :).

    SvaraRadera