söndag 21 januari 2024

Smakbit på söndagen - Dunkelstjärnan av Joseph A. Davis

 


En härlig och mysig morgon idag med sovmorgon för maken - vilodag för honom för vi skippar träningen på söndagarna. Söndagarna på bloggen börjar med Astridtereses Smakbit på söndagen som går ut på att bloggar bjuder på en smakbit (utan spoilers) från boken de läser.

Min smakbit kommer från sidan 17 i Dunkelstjärnan  (titeln är länkad till förlagets sida där det finns mer info om boken)av Joseph A. Davis

"Medan hon sträckte sig förbi Kasir föll hennes blick på hans teckning. Den var mycket mörk, med tunga, svarta moln som påminde om rökmonstren som han hade förstört sin förra teckning med. Julia skymtade vingar, tänder, ögon och horn bland de mörka massorna. Molnen, eller monstren, gjorde hela himlen mörk - förutom på ett enda ställe mitt i teckningen där en ljusstråle trängde igenom. Ingen sol syntes till; i stället verkade ljusstrålen tränga sig uppåt, ur någonting som liknade bokstaven "t" som stod på den lilla kullen medan Kasir visslade tyst för sig själv medan han saktade ner och jobbade på den t-formade figuren."




7 kommentarer:

  1. Okänd bok för mig. Låter lite som fantasy, för barn.

    SvaraRadera
  2. Okänd bok för mig. Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  3. känner inte till varken bok eller författare. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  4. Fantasy läser jag alls inte, däremot science fiction. Tack för smakbit

    SvaraRadera
  5. Vilodagar är bra men jag gillar att träna just på helgen då jag har mer tid och ork.

    SvaraRadera