torsdag 4 januari 2024

Helgfrågan vecka 1 2024

 




Först i eftermiddags var det dags för en varm (het) dusch och därefter fick jag lägga mig för lunchvilan och somnade ett par timmar. Sen hade jag lite tid att fortsätta titta på Major Crimes (en serie som vi aldrig tittade på när den gick på de vanliga kanalerna men som vi nu fastnat för på Viaplay)  och nu är då kvällsaktiviteterna i full gång. Och först ut är att svara på Mias Helgfråga som lyder

Hur är det, har du avgett några Nyårslöften? 
Speciellt nyfiken är jag på de som 
      handlar om böcker.

Nej, inga löften om böcker. Det enda nyårslöfte jag gett är att hädanefter att ta mitt öde i egna händer och inte låta andras tyckande och tänkande styra mig.
Skulle jag ha gett något löfte om böcker så skulle det nog varit att försöka äntligen läsa bort de flesta av mina bokhögar som belastar hemmet just nu.

4 kommentarer:

  1. bokhögar stör inte. de intresserar

    SvaraRadera
  2. Tycker det låter oerhört sunt att inte låta andras tyckande och tänkande styra, så försöker jag också tänka.

    SvaraRadera