söndag 14 januari 2024

Smakebit på söndagen: Dolt i skuggorna av Karin Slaughter

 

Söndagarna på bloggen börjar alltid med En smakebit på söndagen, som anordnas av Astridterese med bloggen Betraktninger. Det går ut på att man bjuder på en smakbit ur boken man läser just då

Min smakbit kommer från nästa bok jag ska läsa (tyckte det vore för tråkigt att ta en smakbit ur en bok som jag redan gett en smakbit tidigare ifrån). Smakbiten kommer från sidan 18 i Dolt i skuggorna av Karin Slaufghter


"Skeden. Lågan. Lukten av bränt gummu , flemmen som ströp cirkulationen. Filtret från en avbruten cigarrett. Det fanns en slags romantisk storslagenhet i d4n utdragna processen, som fick hennes kärlerksaffär med sprutan att kännas sorgligt osofistikerat. Till och med nu kunde Lucy känna en viss upphetsning vid tanken på skeden. Hon slöt ögonen och föreställde sig den böjda silvermetallen vars hals liknad en svan med knäckt nacke. En svart svan. En svart mans hora.<<3




6 kommentarer:

  1. Slaughter ja. En författare som jag tänkt ge en ny chans. Det är ändå nästan 30 år sedan jag läste något av henne.

    SvaraRadera
  2. Jag har läst några av henne, dock inte denna, och jag har tänkt att det ska bli många fler.

    SvaraRadera
  3. Har läst en serie av henne. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  4. jag har läst en av hennes romaner och jag kan absolut tänka mig att läsa flera. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  5. Jag gillar inte heller att ge smakbitar från samma bok flera gånger men ibland måste man när de är superlånga och läsningen går trögt!

    SvaraRadera