fredag 10 juli 2015

#fredagsmys - Sommarlov med Kulturkollo

Detta inlägg ingår i Kulturkollos utmaning  #sommarlovmedkulturkollo Dagens ord är #fredagsmys.

Det här med "fredagsmys" har aldrig riktigt varit min melodi, mycket pga att min man jobbade 3-skift  och helger i ca 25 år och då var han alltså ganska sällan ledig och hemma på fredagen. Så mitt fredagsmys består i princip av en bok, en mugg te och så ev lite tv-tittande. Och självklart en god middag - idag ska vi faktiskt prova på något nytt att laga, det ska bli pasta med en typ av salami-paprikasås (receptet fantiserade vi ihop igår kväll). Så först äta gott och sen kan jag fortsätta med Det hänger en ängel ensam i skogen.




3 kommentarer:

  1. Det låter som ett fredagsmys i min smak också. Ha en fin fredag!

    SvaraRadera
  2. Låter som en mysig fredag, båda sätten! Ha en fin fredagskväll!

    SvaraRadera
  3. Det låter som en perfekt myskväll, tycker jag :)

    SvaraRadera