lördag 7 oktober 2017

Månadssammanfattning September 2017



Månadssammanfattning - September 2017

Antal lästa böcker:16
Antal lästa noveller:
Antal häften: 0
Totalt antal sidor: 5959
Inbundet: 8
Kartonnage: 2
Danskt band: 1
Häftad: 2
Storpocket: 0
Pocket: 3
Excess: 0
E-bok: 0
Lästa rec.ex: 15
Lästa hyllvärmare: 1
Köpt: 2
Fått: 13
Antal lästa böcker 3 x 3 under 2017: 0
Antal lästa böcker Hyllvärmare 2017: 1
Månadens bästa bok: 1793 av Niklas Natt och Dag

Böckerna jag läst i juli är (titeln är länkad till recensionen, alla är inte recenserade ännu). Månadens lästa böcker finns också under fliken Läst 2017



Inte flera mord! - Maria Lang
Tjockdrottningen - Moa Herngren 
Köld - Jakob Mjöbring
Den osynlige väktaren - Dolores Redondo 
Stora stygga vargen - Nele Neuhaus 
The Magic of not giving a f*ck - Sarah Knight 
Visheten vaknar - Elin Säfström 
Välj ditt gift - Alice Ekström
Morfars hemlighet - Michael Wiander
Husdjuret - Camilla Grebe
1793 - Niklas Natt och Dag
Penguin Bloom - Cameron Bloom & Bradley Trevor Greive
Efter Emma  - Anna E. Wahlgren
Känslan av död - Elly Griffiths
Kvinnorna på slottet - Jessica Shattuck
Den goda dottern - Karin Slaughter

Vilken månad! Jag kände ju att läsandet gick bra under september men jag hade inte riktigt väntat mig att det skulle ha gått så här bra. Men allt är inte bra positivt - jag lyckades bara läsa en enda hyllvärmare i en utmaning och ingen i den andra, och det är inte bra. Nu måste jag verkligen ta mig i kragen så jag får de återstående 3 böckerna lästa till utmaningen 3 x 3 under 2017 för jag vill ju klara den utmaningen också, Hyllvärmare 2017 är jag nästan klar med.
Recensionsskrivandet har inte gått riktigt lika bra som läsandet, från att ha varit ikapp i början på månaden så ligger jag nu lite efter. Där har jag haft lite problem med både lust och inspiration, jag har hellre läst än skrivit.

Oktober är i gång och än så länge är läslusten på topp så jag får hoppas att det håller i sig resten av månaden också. Det som ändrats är att från och med oktober kommer maken att vara hemma fredagarna också vilket minskar min egentid (och därmed ostörd lästid) med en dag per vecka, så det ska bli intressant att se vilken inverkan det har på läsningen.Jag får väl bara hålla tummarna för att han också vill sitta och läsa den där extra dagen.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar