onsdag 18 april 2018

Recension: Den sista Mrs Parrish av Liv Constantine

Recension Den sista Mrs Parrish av Liv ConstantineTitel: Den sista Mrs Parrish
Originaltitel: The Last Mrs Parrish
Författare: Liv Constantine
Översättare: Susanne Andersson
Format: Inbunden
Antal sidor: 411
Förlag: HarperCollins Nordic
Recensionsexemplar
Nr 32 Kaosutmaningen

"Amber Patterson har fått nog. Hon är trött på att vara en oattraktiv, tråkig kvinna som ingen lägger märke till. Hon tycker att hon förtjänar mer - ett liv med pengar och inflytande, ett sådant liv som den blonda, blåögda Daphne Parrish tar för givet.
I det lilla kustsamhället Bishops Harbor i Connecticut är societetsdrottningen och filantropen Daphne och hennes man, fastighetsmogulen Jackson, drömparet i allas ögon. Avundsjukan skulle äta upp Amber inifrån, om det inte var så att hon hade en plan. Genom att spela på Daphnes välvilja börjar Amber nästla sig in i familjen Parrishs liv - ett första steg i hennes noggrant uträknade plan för att krossa deras äktenskap. Snart är hon Daphnes förtrogna, reser med paret och deras döttrar på semester till Europa och tar sig allt närmare sitt mål, Jackson.
Men det finns en skugga i Ambers förflutna, och om någon får reda på vem hon egentligen är riskerar allt att glida henne ur händerna..."


------------------


Liv Constantine är pseudonym för systrarna Lynne och Valerie Constantine och Den sista Mrs Parrish är deras debutroman. Baksidestexten fick mig nyfiken på boken och eftersom en spänningsroman passade perfekt in i min läshög just nu så bestämde jag mig för att läsa boken.

När jag började läsa kändes den här berättelsen ganska förutsägbar och jag formade ganska snart en bild i huvudet om vad som skulle ske. Och det är där, när jag invaggats i tron att jag vet precis vad som händer som vändningen kommer och allt jag trott mig veta visar sig vara fel. Ingenting och ingen är vad jag från början trodde. Det hela slutar med att alla får vad de förtjänar och här finns en liten lärdom, man ska nog vara försiktig med vad man önskar sig.

Den sista Mrs Parrish är lättläst och spännande och en berättelse som bjuder på många oväntade vändningar. Jag ser verkligen fram emot fler böcker av den här författaren!

Tack HarperCollins Nordic för rec.exet!




Jag har bjudit på en smakbit ur boken i ett annat inlägg HÄR

Mer info om författaren och hennes böcker finns på Liv Constantines websida

Den sista Mrs Parrish finns att köpa hos t ex

Adlibris Inbunden/E-bok
Bokus Inbunden/E-bok
CDON Inbunden


1 kommentar: