söndag 7 januari 2024

Recension: Det osynliga barnet av Sören Olsson/Leif Eriksson/Martin Svensson

Titel: Det osynliga barnet
Serie: Luna och superkraften, del 3
Målgrupp: 6-9 år
Författare: Sören Olsson, Leif Eriksson & Martin Svensson
Illustrationer: Andrea Femerstrand
Format: Kartonnage
Antal sidor: 117
Recensionsexemplar* (*Se Om)

"Luna är på stadens bibliotek för att träna sin superhörsel när hennes nya kompis Ben plötsligt rusar in. Han är övertygad om att det finns en osynlig person i Lilla Vargudden, men Luna har svårt att tro honom. Osynliga människor finns väl bara i sagorna.

Snart inser Luna att Ben faktiskt har rätt, och de kommer överens om att hålla den mystiska personen hemlig. Men samtidigt som en våldsam storm drar in över samhället märker Luna hur jobbigt det är att dölja sanningen för sina föräldrar och vänner. Kan man bli galen av att behöva hålla reda på en massa lögner?"

----------------------------------------

Det osynliga barnet är tredje delen i serien om Luna och superkraften. Jag har inte läst de tidigare delarna men nu när jag läst den här så verkar det vara en serie som verkligen får igång barnens fantasi. 
Berättelsen är en charmerande blandning av humor och allvar och många av illustrationerna får mig att le brett.
Om hela serien är på den här nivån så kan jag gott tänka mig att den är populär hos barn i rätt målgrupp!
Tack Bookmark förlag för rec.exet!










3 kommentarer: