lördag 9 november 2013

Inspirationsspridaren

Inspirationsspridaren av Petra Backteman och Johanna Öberg

"Berättelser som inte lämnar någon oberörd. Berättelser värda at dela med sig av.
I denna samling korta berättelser får vi ta del av upplevelser och insikter som på olika sätt har förändrat människors liv. Händelser, ögonblick och perspektiv som gjort hela skillnaden.
Felicia som över en natt - genom ett nätklick - fick 10000 människor att samlas på Sergels torg i Stockholm. Emil som med kroppen full av titanskruvar ensam cyklade till Kina och Milla som räddar barn med sina bullar.
Vi får ta del av Peter Stormares magkänsla och Åsa Jinders beslut om att följa sin dröm.
Berättelser ur verkliga livet. Berättelser som speglar möjligheterna i tillvaron."

---------------------------------------------

Efter att ha haft en ganska så jobbig fredag förra veckan, tyckte jag att det nog var ett perfekt tillfälle att börja läsa den här boken. Jag läste boken från pärm till pärm direkt, men jag håller med författarna som i förordet ger rådet att läsa någon berättelse åt gången och ta sig tid att låta den sjunka in innan man går vidare till nästa.

Inspirationsspridaren består av små berättelser om hur enkelt och hur lite som egentligen behövs för att  få till och inspirera till positiva förändringar i både sitt eget och andras liv. Jag tänker direkt på hur glad jag själv har blivit av nånting så enkelt som att en tonåring kommit fram och sagt "Va fin du är i håret" Vilken häftig färg!" och hur även större problem då blivit lättare att handskas med. Och hur enkelt det egentligen vore för mig att glädja någon annan på samma sätt.

Nu hamnar Inspirationsspridaren på bordet i vardagsrummet så att jag framledes kan läsa den som det är tänkt, dvs någon berättelse i taget vid behov när man behöver må bra.

Tack Magic Wonders för rec.exet!





Boken finns att köpa på Inspirationsspridarens egen hemsida 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar