tisdag 19 november 2013

Tematrio - Elisabeth

Lyran har namnsdag idag (Grattis på namnsdagen!) och har då valt Elisabeth som tema till veckans tematrio.

Berätta således om tre böcker skrivna av eller innehållande en Elisabeth (smeknamn och annan stavning godkännes så klart! Om ni är trötta på namnet Elisabeth kan ni gärna använda ert eget namn i stället!


Jag har ett otroligt dåligt minne för namn så jag väljer att komma med tre författare






Elisabeth Åsbrink som skrivit Och i Wienerwald står träden kvar









Elisabeth Akteus Rex som debuterade med Dold Agenda, fortsättningen Naken Sanning kom i september och hon skriver nu på den tredje delen.









Elisabeth Nemert som skriver historiska romaner. Jag har Den vita liljan i bokhyllan men har inte hunnit läsa den än.








8 kommentarer:

  1. Jag har inte läst en enda av de här tre författarna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dom kanske inte är ur en genre som du brukar läsa.

      Radera
  2. Elisabeth Åsbrinks bok har jag definitivt tänkt läsa!

    SvaraRadera
  3. Har inte läst (eller hört talas om) någon av dessa. Börjar misstänka att jag lever under en sten :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte då...det brukar vara många som inte läst det jag plockat fram så jag börjar misstänka att jag har ett knäppt urval.

      Radera
  4. Åsbrinks bok står och väntar på mig i bokhyllan. Och Nemert har jag funderat på att läsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då är det kanske dags för Åsbrink snart.

      Radera