torsdag 18 april 2019

Hett i hyllan #192


Dags att via upp hyllvärmare igen i Monikas Hett i hyllan. Hon säger

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

------------------

Idag har jag plockat fram ett bokreafynd

Mirakelverkstaden av Valérie Tong Cuong (titeln är länkad till förlagets sida där det finns mer info om boken)
Baksidestext:
"Mariette är historie- och geografilärare och gift med en narcissistisk politiker. En dag gör hon något oerhört - hon skickar en elev nerför trappan med en rungande örfil.
Millie lever ett ensamt liv där vikariaten som sekreterare avlöser varandra. En kväll står hennes hus plötsligt i ljusan låga.
Monsieur Mike har deserterat från militären och bor sedan dess på gatan. Överfallet kommer som en blixt från klar himmel.
Precis när Mariette, Millie, och Monsieur Mike tror att allt är förlorat dyker Jean upp. Han sägs uträtta underverk med dem han välkomnar till sin Mirakelverkstad, att han lyckas lappa ihop trasiga själar. Men kan man verkligen återskapa sig själv utan att göra upp med sina demoner? Den mystiske Jean verkar leka en lek som blir allt farligare och de boende på Mirakelverkstaden börjar ana att allt inte är som det verkar."



Den här boken köpte jag på bokrean 2016. Jag fick extra rabatt utöver reapriset så jag köpte nog fler böcker än vad jag borde ha köpt (men så är det ju nästan varje år). Jag ville verkligen läsa den här men den har blivit stående i bokhyllan sedan dess, precis som många andra av de böcker jag köpte då. Nu är det i alla fall snart dags att läsa den.


3 kommentarer:

  1. spännande omslag, denna har jag tänkt läsa ett tag:
    http://hannelesbibliotek.blogspot.com/2019/04/en-nypa-salt-hett48.html

    SvaraRadera
  2. Det händer inte så ofta att jag känner till dina Hett i hyllan-böcker, men denna har faktiskt även jag stående oläst :)

    SvaraRadera
  3. Den gillade jag har jag för mig :)

    SvaraRadera