måndag 15 april 2019

Sammanfattning/utvärdering vecka 15

Nej, vecka 15 var ingen hit precis, i alla fall om man tittar på läsningen. Jag hade grovt överskattat hur mycket lästid jag skulle få och så hade jag underskattat lika grovt hur lång tid den enda boken jag läste skulle ta att läsa. Däremot är jag ganska nöjd med antalet recensioner. Jag skulle ha hunnit med flera om jag hade velat men jag orkade helt enkelt inte stressa och tyckte också det skulle ha varit onödigt för när jag börjar stressa så blir det ibland så att det här med skrivandet helt enkelt låser sig och då får jag definitivt ingenting gjort. Just nu har jag ändå fått ett lagom flyt i recensionsskrivandet och det är bara dumt att riskera att allt låser sig. Det är alltså bara att kavla upp ärmarna och försöka "jobba" undan under påskveckan, trots att jag då har en hel massa annat att göra också.


Det som hände läs- och bokmässigt under vecka 15 var

Jag läste 1 bok

Djävulen i den vita staden av Erik Larson

Jag publicerade 3 recensioner

Ensamhetens hav - Christoffer Pichler
Sebbe sa nej - Niclas Christoffer
Där rosor faktiskt dör - Ewa Klingberg

Det fanns 5 rec.ex i brevlådan

Disekvilibrium av Oskar Källner
Station K av Peter Stjernström
Tigeröga av Bettina Bieberstein Lee
Toktanten av Birgitta Bergin
Förrädaren av Gabriella Ullberg Westin

Jag köpte 0 böcker

Jag är såklart lite besviken på att det inte blev mer läst men det är ju ingenting att göra åt så här i efterhand, jag får bara se till att ta igen det under kommande vecka. Jag ligger nu lite efter med recensionsskrivandet men det borde jag nog komma ikapp med under vecka 16. Nu är det bara att hålla tummarna att jag får tillräckligt med tid att läsa och blogga under påskveckan så att jag kommer ikapp med allt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar