fredag 4 december 2020

Fem en fredag vecka 49: Film

 


I morse fick vi faktiskt sova till 07.30! Så det är uppenbart att vår strategi fungerar = Dörren till sovrummet är fortfarande öppet hela natten och han får komma in och sova hos oss, men i samma sekund han börjar stöka och/eller jaga upp oss för tidigt så får han först ett skarpt NEJ och om han fortsätter så blir det ett NEJ till och så åker han ut och dörren stängs. Det tog faktiskt bara ett par morgnar som han åkte ut innan han fattade vad som händer när han är stökig alltför tidigt på morgonen. Det var det vi räknade med för han är ju inte dum och vill hellre vara med oss än sitta utanför dörren.

Nu är det i alla fall dags att svara på frågorna i elisamatildas Fem en fredag där temat den här veckan är

FILM

--------------

Sämsta möjliga tema för mig eftersom jag tittar på film, men jag får göra ett försök

1. Vilken film sätter du på för att bli glad?
Någon feelgood med humor t ex Hotell Marigold

2. Vilken film skulle du kunna tänka dig att leva i?
Någon film som utspelar sig i ett exotiskt land, t ex just Hotell Marigold

3. Vilken film är minst som ditt liv?
Alla sci-fifilmer och fantasy

4. Vilken genré stänger du av på en gång?
Sci-fi och oftast också skräck

5. Vilken är en populär film du aldrig sett?
Alla eftersom jag tittar sällan på film vare sig det är på tv eller å bio.

8 kommentarer:

  1. Kul att se att det är fler som inte tittar på film så ofta. Det kanske är vanligare än vad jag trodde. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Feelgood ja, sci-fi och fantasy nej. Precis så!

    SvaraRadera
  3. ser nog nästan en bra film per dag i svt, kan även se sci-fi och fantasy i gott sällskap.

    SvaraRadera
  4. Bra svar, jag är heller ingen som tittar så mycket på film.

    SvaraRadera
  5. Stjärnornas krig-filmerna är faktiskt riktigt bra ;)

    SvaraRadera
  6. Här är vi totalt lika. Var till och med inne på att hoppa över temat den här fredagen.
    Sci-Fi gillar jag inte heller och senast jag var på bio varv 2007. Har inte streaming kanalerna heller. Det finns så mycket annat roligt att göra än att titta på filmer tycker jag. Å på våra "vanliga" tv-kanaler tycker jag inte att det visas filmer värda att titta på.

    SvaraRadera
  7. Jag tittar också sällan, har svårt att förstå människor som blir överlyckliga för att de ska ha filmkväll hemma! Nä, näsan i en bok är mer min melodi, eller bra tv-serier som man kan se ett avsnitt åt gången av. Serie-maraton förstår jag inte alls...

    SvaraRadera
  8. jag ser fler serier än filmer. Hotel Marigold är kul och bra. ser hellre SF än skräck och zombies

    SvaraRadera