fredag 11 december 2020

Recension: Siri av Lisa Hågensen

Titel: Siri
Serie: Jakten
Författare: Lisa Hågensen
Format: Danskt band
Antal sidor: 315
Förlag: Hoi förlag
Recensionsexemplar (Se "Om")

"Vi är i ett framtida Europa och kriget är äntligen över. Den ondskefulla rörelsen die Herrenvolk är besegrad. Whanzi och hennes vänner gläds över segern - men de har betalat ett högt pris och har  svårt att lägga krigets fasor bakom sig. Sjudande av hämndlystnad tar de upp jakten på den grymma Generalen och lägervakten Sonia Laden.
Men när en av vännerna ger sig ut på en personlig vendetta splittras gruppen. Samtidigt driver Whanzis inre demoner henne från den hon älskar i en flykt som får ödesdigra konsekvenser." 

------------------------

Siri är första delen i Jakten, fristående uppföljare till Purebred-serien (länk till recensionerna finns längre ner på sidan). Jag har läst hela Purebred-serien så vad som hänt innan och vilka karaktärerna är kommer jag ihåg, ändå uppskattar jag väldigt mycket introt där vad som hänt tidigare sammanfattas och persongalleriet där man får en beskrivning av de viktigaste karaktärerna som varit med ända från början. Det gör också att Jakten går verkligen att läsa fristående om man vill även om jag nog rekommenderar att läsa Purebred-serien först för då får man en djupare förståelse för karaktärerna och vad som hänt innan.

Karaktärerna är alltså bekanta och jag gillade ju Purebred-serien, men på något sätt engagerar den här inte riktigt mig på samma sätt och/eller lika mycket.

Siri är en lättläst bladvändare som ändå får mig att längta efter uppföljaren och jag har tur som en tok för den är nu på väg hem till mig.

Jag har bjudit på en smakbit från boken i ett annat inlägg HÄR

Tack för rec.exet Lisa Hågensen/Hoi förlag!

Mer info om författaren och hennes böcker finns på Lisa Hågensens websida

Mina recensioner av andra böcker av den här författaren

Purebred-serien

Mina recensioner av andra böcker av den här författaren




Siri finns att köpa hos t ex






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar