fredag 11 december 2020

Fem en fredag vecka 50: Karaktär

Idag har vi satt igång med julstöket, dvs matlagningen inför jul. Maken lagade sina urgoda köttbullar i morse och i helgen ska vi göra kålrotslåda och morotslåda. Men eftersom det är fredag så  är det också dags för Fem en fredag, som anordnas av elisamatilda

1. När skulle man hitta dig med handen i kakburken?

Tar man det där ordagrant så är det inga problem för mig, har aldrig varit  särskilt begiven på kakor eller godis. 

2. Vad har du försökt dig på men aldrig avslutat?

Diamantbroderi. Har alltid gillat alla typer av handarbete och tyckte det där lät spännande och roligt så jag köpte hem ett enkelt set som jag började på men orkade inte fullfölja, det blev lite för pilligt för mig

3. Vad kompromissar du oftast med?

Min träning. Jag borde utföra den dagligen för att få maximal effekt men alltför ofta kommer det något i vägen som jag såklart värderar högre än den där träningen

4. Vad låter du ingen ta ifrån dig?

Min integritet och min självständighet

5. Vilken kraft skulle du ha som superhjälte?

Att sprida glädje




5 kommentarer:

  1. Önskar jag hade din karaktär när det gäller kakburkar, och din superhjälte-önskan behöver vi mycket av. Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  2. är väldigt intresserad av choklad och torra småkakor. träning är ju något lätt får komma i andra hand. dumt nog

    SvaraRadera
  3. Vad gäller fråga ett så är vi helt överens. Är ingen sötis heller.
    Träningsövningar hemma är väl de tråkigaste som finns. Tycker jag i alla fall. Även här visar jag ingen karaktär heller;-)

    SvaraRadera
  4. Jag har heller inga problem med kakburken.
    Bra att sprida glädje. Jag försöker.
    Trevlig fredag!

    SvaraRadera
  5. Att sprida glädje är en härlig kraft som jag tror du har även utan superkraft. Jag har valt att satsa på att måla istället, paint-by-number-tavlor går åt här, de är så avkopplande och kul. Grannen däremot har också gjort diamondpainting, och jisses så pilligt det är,.inget för mig med artros i händerna!

    SvaraRadera