måndag 28 december 2020

Månadssammanfattning november 2020

 

Månadssammanfattning - November 2020

Antal lästa böcker: 11
Antal lästa noveller: 1
Antal häften: 0
Totalt antal sidor: 3319
Inbundet: 7
Kartonnage: 2
Danskt band: 0
Häftad: 0
Storpocket: 0
Pocket: 2
E-bok/Pdf: 1
Lästa rec.ex: 11
Lästa hyllvärmare:  1
Köpt: 0
Fått: 8
Kaosutmaningen 2020 (totalt antal avklarade punkter): 22
Jorden runt på 100 böcker (total antal avklarade länder): 10
Månadens bästa bok:  Luna av Maria Trolle + Tio grisar nere av Denise Rudberg

Böcker jag läst i november  (alla böckerna är inte recenserade ännu, men länk till recensionen dyker upp vartefter under Läst 2020)

Spirande kärlek i bokhandeln för ensamma hjärtan - Annie Darling 
Stilla vatten - Britt Peruzzi 
Bibliotekarien i Auschwitz - Antonio Iturbe 
Dunkelstjärnan - Joseph A. Davis 
Morden på Kingfisher Hill - Sophie Hannah 
Noblesse - Amanda Tartt 
Thoras arv - Pia F. Davidson 
Vinterquiz - för hela familjen 
Luna - Maria Trolle 
Försvararen - Anna Karolina 
Blandat blod - Katarina Mazetti 
Tio grisar nere - Denise Rudberg 

Alla lästa böcker i år månad för månad det här året finns under fliken Läst 2020 och där kommer också länkar till recensionerna att dyka upp vartefter jag recenserar böckerna.

I november tyckte jag att det började se lite ljusare ut när det gäller läsningen. Äntligen hade det mesta börjat lätta lite så jag kunde koncentrera mig bättre på läsningen. Tyvärr låg jag så långt efter med recensionerna att det var omöjligt att kunna komma ikapp under den månaden så det var bara att försöka se framåt och hoppas på att allt blir ännu lättare under december. Nu kommer den här månadssammanställningen väldigt sent men bättre sent än aldrig. Snart är det ju dags för månadssammanfattningen för december så jag hann i alla fall publicera den här innan det är dags för nästa.



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar