torsdag 25 mars 2021

Hett i hyllan #293

 

Äntligen har jag både tid och ork att få undan lite sånt som fått vänta ett tag under tiden som jag haft annat att tänka på. Så just nu försöker jag jobba undan en hel del som jag legat efter med samtidig som de stående inslagen varje vecka också görs. Torsdagarna börjar alltid med Monikas Hett i hyllan då vi bokbloggare visar upp och berättar om våra hyllvärmare. Monika säger

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

--------------------  

Ett reafynd igen
In for a penny, in for a pound av Tim Waterstone
Baksidestext:
"A penniless publisher teetering on the brink...
Thirty-something Hugh Emerson seems to have it all: a glamorous barrister wifeand his highly regarded publishing house. But literature doesn't pay the bills, and Hugh is in serious financial trouble - even before his bestselling author gets involved i a tabloid scandal.

A newspaper dynasty struggling to survive...
Fortunately there's someone loyal and generous enough to bail Hugh out: Ned Macauley, scion of a powerful newspaper dynasty and Hugh's best friend. But Ned has problems of his own. 

Ruthless bankers closing in for the kill...
Dragged into a cut-throat circle of devious investors and muck-raking journalists, Hugh and Ned enter a world that is darker than they ever imagined. But if they want to succeed, then they might have to play dirty too.

In times like these, once you're in for a penny, you're in for a pound"

Den här köpte jag 2013 på sommarrean hos English Bookshop - stället som jag inte kan gå in i utan att komma ut med minst ett par böcker. Tyvärr var det här precis vid brytpunkten för min övergång från att läsa mest på engelska till att läsa på svenska så den här har stått oläst i bokhyllan sedan dess och just nu känner jag mig inte precis lockad av den så jag får se om den åker tillbaka in i hyllan eller om den åker ner i utrensningslådan.



4 kommentarer:

  1. Okänd bok för mig, men den låter inte direkt som något jag skulle vilja läsa.

    SvaraRadera
  2. Helt okänd bok och författare.

    SvaraRadera
  3. Okänd för mig också. Kan vara bra, men jag skulle nog inte välja den bland alla böcker som finns.

    SvaraRadera
  4. Okänd bok för mig! English Bookshop kan jag inte besöka utan att handla i...

    SvaraRadera