torsdag 20 maj 2021

Helgfrågan vecka 20

 

Idag har jag varit och fått mina "vanliga" sprutor så nu känns det riktigt bra för muskelspänningen i armen och handen börjar släppa direkt. Sen har jag faktiskt hunnit med middag, lite tv-tittning och kvällsvila innan det nu är dags att svara på Mias Helgfråga

Var sitter du när du läser?

Bonusfråga: Längtar du efter sommaren och solen?


----------

Jag sitter oftast vid köksbordet där jag har mitt bokstöd och så har jag utsikten mot fälten på andra sidan vägen. Eller nu på sommaren ute på altanen på framsidan där jag ändå är skyddad från solen.
I sovrummet läser jag liggande i sängen och sovrumsboken är alltså alltid en pocket för tyngre än så orkar inte min hand eller handled.

Sommaren längtar jag till eftersom det blir andra året i rad som jag kan vara ute utan att behöva ha tjock tröja och tjocka byxor (jag är ju så frusen av mig plus att det också var en biverkning av min dåvarande medicin)på mig. Solen längtar jag inte så mycket efter eftersom jag inte tål sol.  Är det för soligt ute så får jag hålla mig inomhus och om jag måste ut är det heltäckande klädsel och högsta möjliga solskyddsfaktor samt hatt som gäller.

6 kommentarer:

  1. vid köksbordet har jag nog aldrig läst, men längtar efter att kunna sitta ute.

    SvaraRadera
  2. För mycket stekande sol kan bli jobbigt. Lagom är bäst. Det är framför allt de ljusa ljumma kvällarna jag tycker är sköna.

    SvaraRadera
  3. Tål inte heller för mycket sol, och stark värme är jag inte förtjust i, skönt med lagom temperaturer.

    SvaraRadera
  4. skönt att ha flera läsplatser att välja emellan alltefter temperatur och väderlek. uteläsning har jag alltid gillat

    SvaraRadera
  5. Jag läser gärna vid köksbordet också och lätt att anteckna med.

    SvaraRadera
  6. Bättre med lätta böcker vid sängbordet, helt klart.

    SvaraRadera