fredag 16 juli 2021

Fem en fredag vecka 28: Oundvikligt



Idag är det inte riktigt lika vidrigt varmt som igår så idag kanske jag får lite mer gjort. Jag börjar med Fem en fredag som anordnas av elisamatilda. Temat den här veckan är

OUNDVIKLIGT

-----------------
1. Vad gör du när solen går i moln?
Njuter! Jag tål inte sol speciellt bra så det är perfekt för mig med värme men gärna lite molnigt. När det är varmt men molnigt ka jag äntligen vara ute utan att riskera att bränna mig

2. Hur tar du en paus en sommardag?
Sätter på luftvärmepumpen på kyla och fläkten i hallen så den kallare luften sprids i hela huset. Lägger mig i soffan och slötittar på tv ett tag (och tar ev en tupplur)

3. Vad händer alltid under din sommar?
Jag bränner mig. Har solskyddskräm +50, heltäckande kläder, hatt och försöker h ålla mig i skuggan men ändå blir jag bränd någonstans på kroppen varje sommar. 

4. När är din sommar slut?
I och med att varken maken eller jag jobbar längre så tar sommaren slut föt oss när vädret skifta5r om till höstväder (dvs regnigt, kallt, blåsigt, grått)

5. Vilken är den bästa aktiviteten under sommarregn?
För mig är det nog att sitta och läsa med en mugg gott te inom räckhåll.

4 kommentarer:

  1. Det var ofattbart varmt igår, idag har en kunnat andas lite mer normalt. Har också njutit av moln idag, gick lättare att jobba idag, igår var det nästan omöjligt.

    SvaraRadera
  2. den tiden är förbi när jag brände mig i solen. nu är jag mycket försiktig med att sistas i solen. jag tycker att den sticks nuförtiden. kan ha med ozonskiktet att göra. tror jag

    SvaraRadera
  3. Jag vistas inte i solen frivilligt, bara när jag är ute med jycken och inte kan undvika den. Ju äldre jag blir desto sämre tål jag sol och värme. Försöker dock tänka på alla som gläds, inte minst barnen!

    SvaraRadera