torsdag 28 mars 2024

Helgfrågan vecka 13: Påskläsning

 
Det är ju påsk och i år har vi nog märkt ännu mindre av det än tidigare år. Ingen av oss, varken make, jag eller våra bröder firar påsk på något speciellt sätt, utan ser det mer bara som en lite förlängd ledighet då man kan ta igen sig lite extra. Och det där med att ta igen sig tänkt maken och jag ta fasta på, och strunta i alla måsten och bara hålla på med sånt vi känner för att göra. Det betyder att maken ska meka med sin hoj och jag hoppas hinna hålla på med bloggen lite extra. Men idag, Skärtorsdagen, är det dags att svara på Mias Helgfråga. Hon undrar


Vad ska du läsa i påsk? Blir det påskekrim?

Någon speciell påskekrim lär det inte bli. För min del fortsätter jag nog att traggla mig igenom mina bokhögar med olästa böcker där jag just nu läser (titeln är länkad till förlagets sida där det finns mer info om boken)

I köket

Skilaki - byrackan som blev filmstjärna av Elisabeth Sjöberg Strand & Dag Öhrlund










I sovrummet

Hur Stella lärde sig prata av Christina Hunger





5 kommentarer:

  1. Skilaki har jag aldrig hört talas om. den andra känner jag igen från din smakebit i söndags. ha en skön helg!

    SvaraRadera
  2. Jag har inte heller några måsten i år. Ikväll är jag bortbjuden på middag och det ser jag fram emot.

    SvaraRadera
  3. Ser ut att vara läsning med hundfokus, trevligt! :)

    SvaraRadera