söndag 31 augusti 2014

Superbia och Adonis

Titel: Superbia
Författare: Amalia Vilde
Format: e-pub novell
Antal sidor: utskrift ca 20
Förlag: HOI förlag

"Olivia synade mannen medan han beställde. Frossade på hans vackra profil, på de breda xlarna och jeansen som hängde på de smala höfterna. Oj, oj, oj. Hon slickade sig om läpparna för att inte dregla."


-----------------------------------------


Titel: Adonis
Författare: Amalia Vilde
Format: e-pub novell
Antal sidor: utskrift ca 20
Förlag: HOI Förlag

"Det är varmt. Det är viktigt att dricka", sa han och lutade flaskan mot hennes mun. De mörka ögonen borrade sig in i hennes när han lät vattnet rinna. Lite hamnade i munnen, det mesta bredvid. Rännilarna av vatten lämnade ett spår av gåshud efter sig när det rann mellan brösten och över magen, för att vd midjan försvinna in i handduken under stjärten. Det svala vattnet på den heta huden fick henne att glömma bort att svälja.
"Duktig flicka", sa han när flaskan var tom."

---------------------------------------------------------


Det är ganska sällan jag läser noveller, oftast för att de känns lite för korta för min smak. Jag vill hellre ha längre berättelser med mer detaljer. Men när jag fick förfrågan från Amalia Vilde om jag ville läsa hennes erotiska noveller så kunde jag bara inte låta bli. Jag har ju läst en hel del erotik och jag tyckte det skulle vara kul att se hur novellformen passade för den genrén. Nu skulle jag få läsa två noveller, Superbia och Adonis.

Och novellformen passar alldeles utmärkt för erotik, i alla fall i Amalia Vildes tappning. Berättelserna är både trovärdiga och sexiga och man läser dem med ett leende på läpparna.

Superbia och Adonis ingår i en planerad serie noveller baserade på de sju dödssynderna där Superbia representerar högmod och Adonis frosseri

Och nu när jag läst dessa två så kommer jag självklart försöka se till att också läsa de kommande "dödssynderna"!

Tack till Amalia Vilde för rec.exena!



Superbia finns att köpa hos t ex

Adlibris
Bokus
CDON

Adonis finns också att köpa hos t ex

Adlibris
Bokus
CDON


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar