tisdag 1 juni 2021

Tisdagstrion vecka 22: Kunglighet i handling eller titel

 

Idag är jag ännu senre än vanligt för i morse tog vi sovmorgon och sen var förmiddagen rejält seg varefter jag hunnit äta lunch och snart är det dags att däcka i soffan. men innan dess tänkte jag delta i Tisdagstrion, som anordnas av Ugglan & boken. Temat den här veckan är

KUNGLIGHET I HANDLING ELLER TITEL

----------------

Det blev bara drottningar i min trio. Titeln är länkad till recensionen där det finns mer info om boken.












2. En drottnings död av Elizabeth Massie












3. Verarnas drottning av Joseph A. Davis 






11 kommentarer:

  1. Tack för intressanta tips!

    SvaraRadera
  2. Även dessa böcker är okända för mig.

    SvaraRadera
  3. Tudortiden är spännande, det kan man inte komma ifrån. Och en biografi över drottning Elisabeth, vad kan passa bättre idag?

    SvaraRadera
  4. Verarnas drottning är den enda jag läst. Tack för övriga tips.

    SvaraRadera
  5. har inte läst någon i din trio. men jag känner igen bilden från TV-serien på Massies bok

    SvaraRadera
  6. The Tudors står i bokhyllan.

    SvaraRadera
  7. Har inte läst någon av dina böcker,

    SvaraRadera
  8. Tudorperioden är verkligen intressant.

    SvaraRadera
  9. Undrar hur många bpcker om Elizabeths liv som det redan finns? Men noterar att jag inte sett npn som har med en Diana-bok! Efter "The Crown" ville man ju bara ha mer ...

    SvaraRadera
  10. Har inte läst någon. Får ta och kolla upp dem.

    SvaraRadera
  11. Tack för tips! Inte läst någon av dessa.

    SvaraRadera