fredag 15 mars 2024

Fem en fredag vecka 11: Visuellt

 

Fredagen har börjat bra och jag hoppas väl att både den och helgen fortsätter på samma sätt. Nu är det i alla fall dags att svara op de fem frågorna i elisamatildas Fem en fredag, där temat den här veckan är 

VISUELLT


1. Hur ser en vecka ut visuellt när du tänker på den?
Som en berg-och dalbana med både höga toppar och djupa dalar...

2. I vilken ordning sätter du på dig kläder?
Byxor, strumpor och sen tröja och så pricken på i:et en poncho så jag inte fryser.

3. Vad packar du för mycket av vid en kortare resa?
Tror inte jag packar för mycket av nånting, snarare tvärtom. Lever i tron att om något fattas så kan man alltid köpa det på plats.

4. Hur ser din tvättstugerutin ut?
Har ingen, för hemma hos oss är det maken som sköter om tvätten. Det enda jag gör är smutsar ner och ger till maken så får han sätta kläder/lakan/badlakan i den högen han anser den passar i

5. Hur ser dina bokhyllor ut?
Bokhyllor i varje rum förutom i badrummet.Överfulla med böcker både stående och liggande

6 kommentarer:

  1. Varm tröja denna årstid är skönt, ofta på sommaren också.
    Har inga tvätthögar, allt tvättas i samma. Bokhyllor i alla rum här också, dock inte i badrum och hall.

    SvaraRadera
  2. har också bokhyllor i vartenda rum i huset utom badrummet. bokhyllor ska vara fulla av böcker på alla ledder

    SvaraRadera
  3. Mina veckor är nog mer som ett rakt streck, men det är för det mesta skönt! Åldern! Du har helt rätt i att man oftast kan köpa det man inte kommit ihåg när man packat. Om man inte är på fjällvandring eller dyl. Ojojoj, där ligger man i lä, när det gäller bokhyllor! Häärligt! Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  4. Svaret på femman kunde ha varit mitt. Jag har till och med en bokhylla i hallen.
    Vad gäller kläder med mera så har jag också inställningen att man kan köpa det som saknas. Undantag receptbelagda mediciner som jag alltid tar med mig extra - just i fall att...

    SvaraRadera
  5. Än har jag inte bokhyllor i alla rum, och jag försöker att hålla mig ifrån att dra på mig för många böcker. Efter varje flytt har jag dragit ner på antalet.
    Låter skönt att ha en man som sköter tvätten.
    Ha en fin lördag

    SvaraRadera
  6. Snacka om bokhyllor! Jag köper väldigt lite böcker nu när jag har tillgång till ett Legimus konto via biblioteket pga min hörselnedsättning, så jag kan både läsa text och även höra boken, så smidigt.
    Ha en bra start på veckan!

    SvaraRadera