fredag 1 mars 2024

Fem en fredag vecka 9: Olust

 

Min spadag blev framflyttad den här veckan också för jag fick mina Botoxssputor (inte för att släta ut rynkor utan för att minska på spasticiteten)igår. Så spadagen blev framflyttad till idag och som en extra treatr får jag också fotvård idag så det blir en härlig dag idag. Men först ska jag svara på frågorna i elisamatildas Fem en fredag. Temat är

OLUST

1. Hur kittlig är du?
Inte alls. Att bli kittlad under fötterna tycker jag är nämligen störtskönt.

2. När känd du dig senast avtrubbad?
Dagligen. För mycket negativa nyheter

3. Vad fick dig senast att skruva på dig?
När jag var tvungen att klaga på en av personalen och be om att hen inte skulle komma hit mer. Tycker inte om att klaga på personalen, de gör ändå ett jättejobb med att underlätta min vardag, men den här personen orkade vi inte längre med. Ännu värre blev det när chefen ringd mig veckan därefter och nästintill krävde att vi skulle ge personen en andra chans (trots att hen blivit tillsagd och fått massor av chanser)

4. Vad senast gjorde att du fick kväljningar?
Hade en bit princesstårta i kylen och bestämde mig för att äta upp den. Tyvärr hade den surnat ochu den smaken fick mig nästan att kräkas.

5. Vad tycker du är mest obekvämt att sätta på dig?
Just nu är det tajta kläder. Sitter man i rullstol så är det inte särskilt bekvämt att ha tajta kläder utan då vill man ha mjuka, stora kläder på sig. 

6 kommentarer:

  1. tajta kläder är väl aldrig skönt. på fråga två svarar näsan alla likadant. hemskt egentligen. inte kul att klaga på folk. men det kan ju bli nödvändigt

    SvaraRadera
  2. Usch det är inte skoj när man börjar äta något o märker att den surnat, ja då kräks man nästan.
    Visst är det hemskt att vi alla blir mer o mer avtrubbade av allt negativt som är runt oss, men vi måste väl för att inte själva gå under.
    Mjuka sköna kläder som sitter löst föredrar jag med,

    Ja en fin helg

    SvaraRadera
  3. Håller helt med dig om nyhetsflödet. Och ändå sätter jag mig där och tittar varje kväll. Det måste vara tungt att vara beroende av andra, och då är det också väldigt viktigt att man trivs med personen/erna ifråga. Därför är det självklart att man säger till om man vill avbryta en anställning. Bra gjort!
    Tajta kläder är obekvämt i alla lägen. Jag måste kunna röra mig obehindrat utan att det hakar upp sig både här och där!
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  4. Sur tårta och tighta kläder kan verkligen vara olustigt.
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  5. Bara tanken på prinsesstårta utan att den surnat ger mig kväljningar. Gillar varken marsipan eller "geggan" inne i tårtan.
    Nyhetsflödet blir man bara ledsen av, och det har ju pågått i flera år vid det här laget. Och inte blir det mera positivt heller...
    Tajta kläder är inte så värst hippa även om man inte sitter i rullstol. För kroppen förändras ju med åldern. Då menar jag inte att man nödvändigtvis går upp i vikt, men vikten omfördelas på nåt konstigt sätt...

    SvaraRadera
  6. Känns som att alla skriver om nyhetsflödet, det är verkligen deppigt värre och det går inte att ta in allt eländigt som sker.

    SvaraRadera