söndag 10 mars 2024

Smakebit på söndagen vecka 10: Fängelseflykten av Oskar Källner

 

Det har varit en hektisk vecka, som vanligt, och jag har som tyvärr som alltför vanligt  numera inte hunnit med allt som jag skulle vilja hinna med. Men jag får försöka hinna med sånt när jag väl är "ledig", så det är bara att hålla tummarna. Nu är det i alla fall dags för En smakebit på söndag, som anordnas av Astridterese med bloggen Betraktninger. Det går ut på att bloggare bjuder på en smakbit (utan spoilers) från boken de läser. Jag fortsätter med smakbitar ur min prio 1-hög så den här smakbiten kommer från sidan 16 i Fängelseflykten (titeln är länkad till förlagets sida där det finns mer info om boken) av Oskar Källner & Carl Johnsson

"Admiral Malka Stregga står på bryggan på sitt flaggskepp. Vid stationrr längs väggarna sitter några av hegemonins bästa officerare. På skärmar och hologram kan hon avläsa status för vartenda skepp i flottan. Men just nu är det något annat som drar till sig hennes uppmärksamhet. I handen håller en rustningshandske. Den hon hade på sig när hon tiollrättavisade Elias kor Soverra Raqqas. Uppmärksamt granskar hon blodet som torkat och antagit en brunaktig ton."

7 kommentarer:

  1. Den där serien är så bra! Hade älskat den ännu mer i den åldern men gillar den verkligen nu med. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  2. gåtfullt och obehagligt. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  3. Jag har läst mycket av Oskar Källner, men denna kände jag inte till.

    SvaraRadera
  4. Ännu en bok jag inte kände till. Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  5. Vilka fina illustrationer i boken. Ser ut att vara en längre serie. Tack för lite ruskig smakbit

    SvaraRadera
  6. Tänk att man aldrig hinner med allt man vill!

    SvaraRadera