söndag 31 mars 2024

Smakebit på söndag vecka 13: I mörkret av Lina Areklew

 
En mysig morgon igen förutom att jag vaknade svintidigt såklart. Och det just den morgonen maken har sovmorgon så då gäller det att vara tyst så han får sova ut för en gångs skull. Och ingen träning idag heller, så det var nånting jag inte heller kunde sätta igång med i och med att det medför en massa stön och stånk.  Nu har maken och jag gått upp och eftersom det är hans "lediga" dag så har han gått ut till garaget för att meka med hojen och då passar jag på att delta i Astridtereses En smakbit på söndagen. Det går ut på att bloggare bjuder på en smakbit (utan spoilers) ur en bok de läser. Min smakbit kommer från en till bok ur prio 1-högen, från sidan 29 i I mörkret (titeln är länkad till förlagets sida där det finns mer info om boken) av Lina Areklew

"Fredrik hade inte heller kunnat sluta grubbla över sin lillebror, trots att han lovat lovat sig själv att ge upp. Hade Niklas ändå överlevt färjekatastrofen på Östersjön som tagit deras föräldrars liv? Fredrik hade missat chansen att få klarhet i vad som hänt, och sedan hade allt tagit en dramatisk vändning.  Han hade försökt ventilera sina tankar med Sofia , men då hade hennes ton förändrats, Hon hade börjat ifrågasätta honom. Tyckt att det var god tid att för honom att att ge upp sina fruktlösa försök att hitta den bror som med allra största sannolikhet var död och hade varit det i snart tjugosex år. Fredrik hade blivit provocerad, även om han visste att det fanns logik i det hon sa. Till slut hade varje besök börjat uppvisa samma mönster. Hej, hur mår du? Vad säger läkaren om dina framsteg? Hur tänker du gå vidare nu? Vad är din plan med livet, Fredrik?"



7 kommentarer:

  1. Den här serien har jag tänkt läsa, men än har det inte blivit av. Med tidsomställningen så har förmiddagen gått fort, man kom upp senare än vanligt ;-)

    SvaraRadera
  2. slappa varma dagar, inte läst författaren, tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  3. Lina Areklew är en författare som jag är nyfiken på.

    SvaraRadera
  4. Det här var en okänd författare för mig. Men det finns förstås många...speciellt inom krimgenren. Tack för smakbit

    SvaraRadera
  5. låter som en intressant bok som jag inte kände till tidigare. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  6. Känner igen författaren men har inte läst något av henne än.

    SvaraRadera