torsdag 14 mars 2024

Helgfrågan vecka 11: Fiktiv bokklubb

 

Eftersom det är torsdag så är det min spa-dag och den här gången blev den inte flyttad utan skedde på ordinarie dag. Så just nu är jag väldigt mjuk och följsam i kroppen och ser faktiskt fram emot att lägga mig ikväll i nybäddat. Men först gäller det att svara på Helgfrågan. Den här gången vill Mia veta

Fiktiv bokklubb: 
Om du skulle starta en bokklubb baserad på karaktärerna från en enda bok, vilken bok och vilka karaktärer skulle du välja?

Nja, jag är nog egentligen inte alls intresserad av att starta en bokklubb men skulle jag, mot förmodan, starta en så skulle den nog baseras på 


Tisdagarna med Morrie  (titeln är länkad till förlagets sida där det finns mer info om boken) av Mitch Albom






Det här är boken som jag läser om minst en gång per år och jag skulle definitivt inte ha något emot att diskutera livsåskådning, livskvalitet och hur man bör leva sitt liv  med Mitch och hans professor Morrie. 

5 kommentarer:

  1. tyckte mycket om filmen, fortsatt diskussion låter intressant.

    SvaraRadera
  2. känner väl till boken, men jag har inte läst den. än mindre sett filmen

    SvaraRadera
  3. Oj läser du om den gång på gång?!? Fin bok är det, jag tycker filmen också var bra. Ruggig sjukdom.

    SvaraRadera
  4. Det låter som en bra bok, ska nog läsa den.

    SvaraRadera