torsdag 18 april 2024

Helfrågan vecka 16: Bokserieplats

 


En produktiv förmiddag och en lugn och avslappnad eftermiddag följdes nu av en god middag med värmande gulaschsoppa så nu är det bara att pyssla med annat och läsa lite innan det är dags att lägga sig. Men innan jag börjar så måste jag ju svara på Mias Helgfråga som den här veckan lyder


Vi säger att du skriver en bokserie deckare/feelgood/annan genre. 

Vad skulle du välja för stad/by/plats?   

Jag skulle nog i sådana fall skriva en historisk romanserie baserad på min egen släkt  och den skulle börja i Ryssland, vandra vidare till norra Finland och därifrån till Sverige. Och så lite sidospår till ett antal andra länder, t ex Schweiz, USA osv.


I helgen hoppas jag vi hinner planera och göra klart inför kommande vecka som ser ut att bli rätt så hektisk. Och självklart m¨ste vi försöka vila också så att vi orkar med allt som kommer att hända under veckan.




4 kommentarer:

  1. intressant, även för egen släkt att läsa.

    SvaraRadera
  2. Det låter som ett jättebra upplägg!

    SvaraRadera
  3. släktforskning helt enkelt. plus en del främmande miljöer. släktberättelser brukar vara intressanta

    SvaraRadera