söndag 28 april 2024

Smakbit på söndagen: Mannen som försvann av Tony Fischier


Söndagarna kommer alldeles för tätt numera. Det här inlägget brukar jag försöka göra klart kvällen innan så att jag på söndagsmorgonen bara behöver publicera det, men den här gången hann jag helt enkelt inte. Det handlar alltså om Astridtereses En smakebit på söndagen, som går ut på att bloggare bjuder på en smakbit från boken man läser

Min smakbit har jag plockat från en av böckerna i prio2-högen. Smakbiten kommer från sidan  5 i Mannen som försvann (titeln är länkad till förlagets sida där det finns mer info om boken) av Tony Fischier 

"Mot alla odds hade hon lyckats fly från honom. Hon var naken men hon var inte död.
Hon hade redan hunnit långt innan han upptäckt hennes flykt men nu hörde hon honom bakom sig. Hon snubblade fram. Stapplade mellan träden. Hon hade bara en tanke i sitt dimmiga huvud. Bort. Bort. Så långt bort från hon som hon kunde komma, så fort som möjligt"

7 kommentarer:

  1. Jag har gått i pension nu, så nu blir det svårt att få tiden att räcka till ;) Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  2. Låter spännande. Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  3. Den här serien har jag lagt till i min bokhylla på Storytel. Jag är ganska nyfiken på den.

    SvaraRadera
  4. vilken mardröm! kände inte till din bok. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  5. Tack för smakbit, jag har sedan länge valt bort deckargenren då jag tycker vi har tillräckligt med elände i verkligheten. Jag har blivit vek på gamla dar.

    SvaraRadera