tisdag 23 april 2024

Tisdagstrion vecka 17: Böcker jag vet skulle tåla en omläsning

 


Det har varit en härlig morgon med både framgångsrik träning, perfekt personal och en trevlig pratstund. Nästa på schemat är då Tisdagstrion, som anordnas av Ugglan och boken, Temat den här veckan är

BÖCKER JAG VET SKULLE TÅLA EN OMLÄSNING

Mina förslag (titeln är länkad till förlagets sida där det finns mer info info om boken)

Svindlande höjder av Charlotte Brontê

Har faktiskt planerat in en omläsning genom att jag skaffat in boken och den finns alltså redani bokhyllan redo för omläsning

Jane Eyre av Emily Brontê

Har faktiskt planerat in en omläsning genom att jag skaffat in boken och den finns alltså redani bokhyllan redo för omläsning


Tisdagarna med Morrie av Mitch Albom

D4en här boken läser har en stdig plats i bokhyllan och jag läser den minst en gång om året för att påminna mig om hur man blir en god människa







 







  • Vecka 17: Böcker som jag tror/vet skulle tåla en omläsning

13 kommentarer:

  1. Hoppas du kombinerat "Tisdagar med Morrie" med "Ro utan åror" av Ulla-Carin Lindquist, om samma sjukdom (ALS). Morrie-boken blev riktigt bra även som film.

    SvaraRadera
  2. omläsning av systrarna Brontë är trevligt

    SvaraRadera
  3. Tack för intressanta tips.

    SvaraRadera
  4. Jane Eyre är den enda jag har läst i din trio och den passade inte mig så bra. Ens första gången 😬

    SvaraRadera
  5. Svindlande höjder och Jayne Eyre håller säkert för omläsning, men jag har inte läst om dem. Ännu kanske jag skulle säga.

    SvaraRadera
  6. De här böckerna skulle jag också kunna tänka mig att läsa om.

    SvaraRadera
  7. Jane Eyre har jag läst flera gånger. Så bra! Wuthering Heights har jag läst två gånger. Gillade inte den tyvärr..

    SvaraRadera
  8. Jag har inte läst någon av dina tre faktiskt. Inte ens en gång.

    SvaraRadera
  9. Jag har inte läst dina men tvåa av dem står på min Book bucket list

    SvaraRadera
  10. Underbara böcker alla tre! Värda att läsas om!
    Maria Bokologen

    SvaraRadera
  11. Svindlande höjder och Jane Eyre är böcker som jag verkligen borde läsa!

    SvaraRadera
  12. har läst Svindlande höjder och Jane Eyre har jag läst mer än en gång. men inte tisdagarna med Morrie har jag inte läst alls.

    SvaraRadera
  13. Svindlande höjder och Jane Eyre har jag läst mer än en gång, och planerar att läsa dem i sommar igen :-)

    SvaraRadera